29 Haziran 2015 Pazartesi

LG G3 Beat Detaylı Kullanıcı İncelemesi ve Lollipop'tan KitKat'a geri Dönüş


Herkese merhaba arkadaşlar. IslaKKFasulye Oyun ve Teknoloji ailesi olarak şu andan itibaren blog'da oluşturduk. Bundan sonra bu blogda şu an da yaptığım gibi teknoloji ile ilgili rehberlerimi paylaşacağım. Neyse lafı uzatmadan sadede gelelim.


LG G3 Beat LG firmasının 2014 Temmuz - Ağustos döneminde duyurulan ve piyasaya sürülen LG G3 Modelinin küçük ve biraz kısılmış modeli. Aslında küçük demek biraz yanlış olur.  Çünkü LG G3 Beat küçük bir modele göre gayet büyük bir ekrana sahip 5'' bir ekrana sahip telefon Türkiye'de 1000 TL civarında bir fiyatla satışa sunulmuş ve şu an 800 TL gibi bir fiyatla sahip oluna bilen orta segment bir telefon.



LG G3 Beat orta segment bir telefon. Qualcomm Snapdragon 400 MSM 8926 işlemcisi ve Adreno 305 grafik arabiriminden gücünü alan telefon 1 GB bir RAM'e sahip. Donanımı orta segment için gayet yeterli bir donanımken 1 GB RAM tercihi gerçekten telefonu dar boğaza sokan bir problem. Onun dışında arkada 8 MP laser AF odaklamalı 1080p kamera önünde ise 1.3 MP lik bir kamera bulunuyor. Kameraya sonra daha detaylı değineceğim. 5.0'' IPS-LCD panel bir ekran bulunduran cihaz bu ekranda 1280*720p bir çözünürlük sunuyor. Normal LG G3 Beat'ta NFC desteği ve 4G LTE desteği bulunurken ülkemizdeki D723 modelinde bu özelliklere yer verilmemiş. Yani 2016 da ülkemize gelecek 4G teknolojisi bu cihaz tarafından desteklenmiyor.

     

     DONANIM

LG G3 Beat sahip olduğu orta segment donanımı ile fazla iddaalı olmasa da yine de günü kurtaracak ve stabil çalışacak bir cihaz. RAM dolu olmadığı sürece Google Play'daki oyunların tamamına yakınını çok rahat oynatabilir. Lakin eğer RAM doluysa aynı şey geçerli değil.



AnTuTu Benchmark'tan KitKat sürümünde 17742 gibi bir skor alırken Lollipop sürümünde bu skor 18140 a yükseliyor. Genel performans'tan averaj alırken oyun performansından kötü derecelendirmesi alıyor.


                     YAZILIM


Fabrika yazılımı olarak Android 4.4.2 KitKat ile gelen G3 Beat hafif düzeltmeler içeren bir 4.4.2 KitKat güncellemesi ve en son olarak Android 5.0.2 Lollipop sürümünü aldı. KitKat'ta gayet stabil çalışan G3 Beat Lollipop'a geçince arayüz ve uygulama açılma hızları biraz daha iyileştiyse de RAM kullanımında olan artış ve genel hantallık yüzünden LG G3 Beat daha yavaş çalışmaya başladı ve artık bataryası eskisi kadar dayanıklı değildi. Arayüzde pek bir fark yoktu. Sadece notification bar da ufak değişimler yapılmıştı. 

            KAMERA

LG G3 Beat'ın 8 MP arka ve 1.3 MP ön kameraya sahip olduğunu yazının başında söylemiştik. Şimdi biraz kamera'ya değinelim. Telefonu bizzat kullandığım için kamerayı da bol bol test etme şansım oldu. Arka kamera düzgün ışık şartlarında gayet iyi resim çekerken düşük ışık şartlarında tam bir fiyasko. Ön kameraya bence hiç değinmemize gerek yok. O da tam bir fiyasko. Kamera KitKat ta Lollipop a göre daha hızlı çalışıyor.

           GENEL KULLANIM

LG G3 Beat genel kullanımda gayet rahat bir telefon olduğunu bir kullanıcısı olarak çok rahat söyleyebilirim. 5'' ekranı bence tam yeterli bir büyüklük. Daha büyüğü bana gereksiz geliyor. Tek elle kullanımda da herhangi bir sıkıntı çıkarmayan telefon kavisli arka yapısıyla rahat bir tutuş sağlıyor. Üst tarafa konumlandırılan kızılötesi sayesinde televizyon müzik çalar DVD oynatıcı gibi aletleri kontrol edebiliyorsunuz. Artık kumanda kayboldu derdi olmuyor. Arka tarafa konumlandırılan tuşlar belki yeni LG ye geçecek olanlar için bir alışma evresi gerektirebilir.





                    LOLLIPOP'A GÜNCELLEDİĞİMDEN PİŞMANIM. NASIL KİTKAT'A GERİ DÖNEBİLİRİM?

LG G3 Beat Downgrade İşlemleri

1) Telefonunuz için uygun driveri bilgisayara kuruyoruz:
   -> http://www.lg.com/tr/telefon-destegi/lg-LGD723TR  adresine gidiyoruz.
   -> 2. Adımdaki LG MOBILE SUPPORT TOOL'U indiriyor ve kuruyoruz.
   -> Her ihtimale karşı bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz.

2) LG Flashtool'u indirme:
   -> http://www.mediafire.com/download/fwrcd3pdj0svjtb/LG+Flash+Tool+2014.zip adrsinden LG           Flashtool'u indiriyoruz.
   -> Yeni bir klasör açıp rarı o klasöre çıkartıyoruz.

3) KDZ (Firmware) İndirme:
   ->http://adf.ly/1CBHTp  bu adresten LG G3 Beat'ınız için en son Android 4.4.2 KitKat sürümü olan v10c yi indirebilirsiniz.

4) Telefonu Uygun Bir Şekilde Bilgisayara Bağlama:
   -> Gerekli olan tüm yedeklemeleri yaptıktan sonra LG G3 Beat'ı kapatıyoruz ve içindeki SD Kartınızı ve Sim kartımızı çıkarıyoruz.(Her ihtimale karşı.)
   -> Kapalı olduğundan emin olduğumuz cihazı arkadaki ses açma butonuna basılı tutarak usb kablosu ile bilgisayara bağlıyoruz
   -> Telefon download mode a geçecek. Ekranda bazı yazılar yazacak ve bir süre sonra firmware upload ekranı gelecek.
   -> Telefonla yapacağımız işlemler bu kadar. Artık bundan sonra telefonu bir kenara bırakıp işe bilgisayardan devam edeceğiz.
   
5) Asıl İşlem:
   -> LG Flashtool'u açıyoruz.
   -> Select KDZ file bölümünün en sonundaki sarı dosya simgesinden 3. adımda indirdiğimiz KDZ dosyasını seçiyoruz.
   -> Ardından CSE Flash'a tıklıyoruz. (Dikkat bu işlem telefonunuz içinde o an varolan herşeyi silecek. Yedeklemediyseniz mutlaka başlamadan önce yedek alın!)
   -> Gelen ekranda hiçbir şeyle oynamadan start butonuna tıklıyoruz.
   -> Ardından dil ekranı gelecek. Dil ekranında da hiçbirşey değiştirmeden devam ediyoruz. (Sakın Türkçe yapmaya kalkışmayın telefonunuz açılmaz!)
   -> Burda da ok dedikten sonra işi artık programa bırakıyoruz. İşlem bittikten sonra telefon size uyarı verecek ve telefonunuz açılacak. 
      Telefonunuz açıldığı anda bağlantıyı kesebilirsiniz.
   -> Telefonunuz açıldığında Türkçe dil seçeneğini seçerek kurulumunuzu yaptıktan sonra yeni telefonunuz kullanıma hazır. Hayırlı uğurlu olsun...

Tüm işlem bu kadar. Bana katlandığınız için teşekkür ederim. Herkese iyi bloglar.













44 yorum:

  1. abi bunu yapınca ıstedıgımız zaman gerı lolipopa gerı donebılıyormuyuz acil ???

    YanıtlaSil
  2. telefon garantili bi sorun olurmu ?

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. abi ALLAH senden razı olsun derdime care oldun artık istedigim zaman lolipop istedigim zaman kitkat oluyorum bu program sayesinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüklerken sorun çıktımı bende yapcam ama korkuyorum

      Sil
  5. Connect The usb cable and wait a moment press the retry button to resume the setting analysis process hatası alıyorum telefonu dedigin gibi geliyor freame yerine bilgisayardan gidiyorum tam kurarken bu hatayı veriyor lg mobile toos birde aygıt yoneticisinde baktıgım zaman sarı unlem var tammamen acınca telefonu o unlem gidiyor

    YanıtlaSil
  6. Telefon garantili bi sorun olur mu

    YanıtlaSil
  7. Ben gerekli her şeyi indirdim ama yüklemeye korkuyorum yüklerken sorun çıkmaz dimi

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler sonunda kurtuldum 4.4.2 ye geri dondum yoksa istanbul sengullere ugrucaktım

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Atmaya iyice niyetlendim insallah bir sorun cikmaz

    YanıtlaSil
  13. Arkadaşlar öncelikle yazdığınız yorumlar için çok teşekkür ederim. Bu işlemin garantinize herhangi bir sıkıntısı olmaz. Aynı zamanda cihazınız KiKat sürümünde daha iyi bir batarya ömrü ve daha akıcı bir kullanım sunar. Yanı cihazınıza iyilik etmiş olursunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle cok tesekkur ederim uygun bir zamanda kitkata dondurecem ayrica anlatiminiz icin cok tesekkur ederim insallah atarken sıkıntı çıkmaz

      Sil
    2. Kardeşim ben CSE Flash'a tıkladıktan sonra START diyorum direk.Ondan sonra hiçbir şey olmuyor.Dediğin dil ekranı gelmiyor :/

      Sil
  14. helal olsun sorunsuzca döndürdüm kitkata allah sizden razı olsun

    YanıtlaSil
  15. merhaba lg g3 beat telefonuma flash tool dan kdz dosyasını seçiyorum cse flash dedikten sonra gelen ekrana start diyorum dil ekranı açılmıyor nedeni nedir bi yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç geliyor ama açılması gerek

      Sil
    2. Biraz geç geliyor ama açılması gerek

      Sil
    3. Aynı sorun bende de oldu,nasıl yaptınız?

      Sil
  16. Taner yilmaz bnde ayni sorunla karsilastim

    YanıtlaSil
  17. hocam süper anlatım teşekkürler telefon kendine geldi yav 4.4.2 den fazlası yaramaz bu telefona :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim bende CSE Flash'a tıkladıktan sonra hiçbir şey olmuyor.Sen nasıl yaptın bir yardımcı olsan ?

      Sil
  18. CS3 FLASH A TIKLADIKTAN SONRA HİÇBİRŞEY GELMİYOR

    YanıtlaSil
  19. olmadıı usb hatası verdi

    YanıtlaSil
  20. arkadaşlarr uzun çabalar sonucunda yaptımm olduu usb hata ayıklamayı aktıf edipp öyle deneyin hiçbir sorunla karşılaşmıyacaksnz kolay gelsn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KARDEŞ CSE FLASH'A TIKLADIKTAN SONRA BİŞİ OLMUYOR BENDE NASIL DÜZELTCEM ?

      Sil
  21. Arkadaşlar sanırım yukarıda USB Hata Ayıklaması'nı (debugging) açmanız gerektiğini yazmayı unutmuşum. Kusura bakmayın. Aynı zamanda artık LG G3 Beat elimde olmadığı için konuyu güncel tutamıyorum ama yukarıdaki adımları eksiksiz yaztığınız takdirde işlemin gerçekleşmesi lazım.

    YanıtlaSil
  22. Hocam dil bolumu geliyor ok a basıyorum bilgisayarda birşey doluyor 35 de kalıyor hata veriyor

    YanıtlaSil
  23. hocam bi yardım edin CSE FLASH a tıkladıktan sonra gelen ekranda hiç bişey yapmadan START a basıyorum. Sonra dil ekranı gelmiyor o şekilde kalıyor. Bi yardım ediverin.

    YanıtlaSil
  24. Yedek hesap adlı kulanici usb hatta ayiklmayi aç

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. Arkadaşlar dil seçenek ekranı geldiginde korea de kalsin secenegi tiklamadan interneti kesin ve korea secenegine okey diyin interneti kesin kesin ve pc niz windows 7 olursa sıkıntısız olur ben yaptım 5.0 dan 4.4.2 ye geçtim 4.4.2 dwn 5.0 yukledim sıkıntı çıkmadı

    YanıtlaSil
  27. Beyler benim bilgisayar windows xp sorun olurmu ? Bi yardim edin acill lütfen

    YanıtlaSil
  28. connect the usb cable and wait a moment. press the retry button to resume the setting analysis process
    bu yazı çıktı ne yapacağım acil yardım

    YanıtlaSil
  29. (Bu yontemle lollipoptan kitakta donmustum) G3s model telefonuma cyanogenmod 13 rom yukledim şimdi geri donmek istiyorum ama usb hata ayiklamayi actigimda pcde mavi ekran hatasi olusuyor bunun bir cozumu varmi yardimm lutfenn

    YanıtlaSil
  30. Çok teşekkür ediyorum sorunsuz oldu tekrar tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil