5 Temmuz 2015 Pazar

Android Telefona RAM desteği

Merhaba arkadaşlar. Ben Kutay. Bugün sizlere benimde yeni öğrendiğim bir yöntemi anlatacağım. Biliyorsunuz Android telefonlarımızdaki en büyük sıkıntılardan biri de RAM sıkıntısı. Özellikle de giriş seviyesi ve orta seviye modellerde RAM miktarının düşük tutulması gerçekten büyük sıkıntılara yol açabiliyor. Bende bu sıkıntıyı bir nebze çözebileceğiniz bir yöntem anlatacağım.

Öncelikle en baştan söylüyorum. Sorumluluk sizin. Ben sadece size burada nasıl yapıldığını anlatıyorum. Telefonunuza olabilecek herhangi bir sorun benim sorumluluğum değil.

Baz alacağım cihaz LG G3 Beat. Orta segment bir telefon. İncelemesini de bu blogda bulabilirsiniz.

İlk olarak cihazınızın root erişimi olması gerekiyor.(Bundan sonraki yazımda LG G3 Beat nasıl rootlanır anlatacağım.) Ardından biraz dikkat ve sabırla bu işi halledebiliriz.

Adım Adım:

1) Cihazımızın ROOT'lu olduğundan emin oluyoruz. Root Checker programını kullanarak bu işlemi gerçekleştirebiliriz. Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.joeykrim.rootcheck

2) Ardından cihazımıza busy box'u indirmediysek indiriyor ve kuruyoruz. Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=stericson.busybox

3)Hepsi tamamsa ana programımızı indiriyoruz. Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.azasoft.free.swapper

4) Bu adıma dikkat edin. Programın çalışması için minimum class 4 bir sd card a sahip olmanız gerekiyor ve mümkünse en az 8 GB olsun.

5) Programı başlatıyoruz ve gerekli SuperSU izinlerini kabul ediyoruz.

6) Ardından active swap on boot kutucuğunu işaretliyoruz. Bu cihazın her boottan sonra işlevi aktif etmesini sağlayacak.

7) Choose Swap Directory'e tıklıyoruz ve hafıza kartımızı seçiyoruz.

8) Swap file size bölümünden vereceğimiz hafıza miktarını seçiyoruz ve bekliyoruz.
    NOT: İlk denemede fazla vermeyin. Ve kaçıncı deneme olursa olsun 1 GB dan fazla vermemeye özen gösterin. Her ihtimale karşı.

9) Uzun bekleyişin ardından her ihtimale karşı cihazı yeniden başlatıyoruz ve işlem tamam.

ÖNEMLİ NOT: Arkadaşlar bu işlem telefonunuza artı bir ram kazandırmayacak. Sadece telefonunuzun RAM'i dolunca programların çökmemesini sağlayacak ve bu ayırdığımız alan üzerinden çalıştıracak. O yüzden ben telefonumun 1 GB Ram'ini 3 yapayım telefon uçsun diye birşey yok. Dediğim gibi bütün cihazlarda denemedim ama LG G3 Beat'ta biraz da olsa telefonun rahatlamasını sağladı. Umarım sizin de işinize yarar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder